Protossok
Történelem dióhéjban
A protossok történelméről nem igazán sokat tudunk. Annyi bizonyos, hogy a titokzatos Xel’Naga nép teremtette őket, majd miután megmutatták magukat “gyermekeiknek” kitört a káosz, törzsek mészárolták le egymást. Mostanra azonban normalizálódott a helyzet. A protossok élén a bírák, és a végrehajtók állnak, és majdnem mindegyik Protoss része egy telepatikus hálózatnak, amit a “Khala ösvény”nek neveznek. Majdnem mindegyik, ugyanis voltak, akik ellenálltak, és ezért száműzték őket a szülőbolygóról, az Auirról. Ezek lettek a sötét-templomosok. A Protossok telepaták, és találmányok felfedezése terén zseniálisak. Képesek térugrást végezni, hajóik félelmetesek.
Vezetőjüket Tassadarnak hívták, végül ő mentette meg a Protoss népet a zergektől, ám ez volt utolsó hőstette, mivel ebbe ő is belehalt. Utódja, és egyben tanítványa Zeratul, a sötét-templomos. Mivel az Auir elpusztult, új hazát kellett keresniük, ez a Shakuras lett. Innen vezeti Zeratul a Protoss népet, mert a tét nem kicsi: maga a faj fennmaradása.
Egységek, Hősök
|
Földi egység |
|
Zealot (zelóta): A legelső, és leggyakoribb harcos. Csak földre támad, de ott nagy erővel. Ha mozgását felgyorsítjuk, egy gyors és halálos egységet kapunk. Nem rossz. |
|
Dragoon (dragonyos): Légre-földre támadó mechanikus pókszerű kiborg. Ha látótávolságát kifejlesztjük, igencsak megnő a lőtávja. 10-12 Dragoon elég ahhoz, hogy leszedj egy battlecrusert. Egyik kedvencem. |
|
Templar (templomos): Nem tud sebezni, ám varázsolni igen. Legjobb varázslata a Psi –vihar, amely területre ható, és ha valaki területen belül van, annak annyi. |
|
Archon: Két Templar egyesüléséből jön létre. A legjobb harcosok egyike. Sokat sebez, sokat bír, ám lőtávja kicsi. Légre-földre lő, igaz élete kevés, de ezért van szokatlanul magas pajzsa. |
|
Dark Templar (sötét-templomos): Csak Broodwarban kapható! Láthatatlan, és nagyot üt, ám ha felfedezik otthagyhatja a fogait(ha van egyáltalán neki). Jó támadásra, és védekezésre is. |
|
Dark Archon: Csak Broodwarban kapható! Két Dark Templar egyesüléséből jön létre. A másik nagy varázsló. Van olyan varázslata, amely áttéríti az ellenséges harcosokat hozzánk. A másik pedig leszívja az ellenfél energiáját. Nem árt ha van, hasznos tud lenni. |
|
Földi mechanikus egységek |
|
Reaver: Nagy páncélos hernyó. Sajnos venni kell bele a bombákat, amik valójában szkarabeuszok, és ezek területre sebeznek. Főleg siege tankok ellen jó. Sajnos, csak földre sebez. De azért jó. |
|
Repülő egységek |
|
Scout: Felderítő-vadászgép. Erős, sokat bír, ám drága. Csak akkor érdemes gyártani, ha gáz, és ásvány milliomosok vagyunk. Gyorsasága, és látótávolsága fejleszthető. Nagyon kemények, ha csapatokba verődnek. Légre-földre gyilkos hatással van. |
|
Corsair: Csak Broodwarban kapható! Csak légre támadó repülőgép. Van egy varázslata, amely egy időre le tud bénítani detektorokat, vagy amit akarsz. Amúgy sebzése elég kicsi. De legalább nem olyan drága. |
|
Observer (felderítő): Olcsó, fejleszthető, és egyszerű kis repülő alkalmatosság. Élete kevés, ezért jó dolog szemmel tartani. Hasznos. |
|
Shuttle (sikló): Kissé drága a tudásához képest, de ez van. Kis kapacitású, fejleszthető gyorsaságú repülő jármű. Viszont az élete nagy, ezért mégiscsak megéri. |
|
Carrier (anyahajó): Az anyahajó. Igaz vásárolni kell bele a vadászgépeket, de ha megpakoljuk 4 vadászgéppel (a kapacitás fejlesztése után 8-cal), retteghet tőle az ellenség. Sajnos kissé lassú, de csapatokban hatalmas pusztításra képesek. A Protoss légierő fontos alkotóeleme. Gyártása költséges, és lassú, de az eredmény garantált. Égre-földre lő. |
|
Arbiter: A hab a tortán. Égi-földi gyilkos. Jó tulajdonsága, hogy egy bizonyos mezőn belül mindenkit láthatatlanná tesz. Erős, és strapabíró. Van egy jó varázslata is, ami arra képes, hogy egy időre lefagyasztja az ellenséges hajókat, és ami a tuti benne, hogy ez a varázslat területre hat. Egyszóval, ha le akarsz nyomni valakit légi csatában, rájuk számíthatsz. | |